ביקורת נוקבת על הרמטכ"ל הלוי: "החלטה מבישה"

חדשות קול חי No Comments on ביקורת נוקבת על הרמטכ"ל הלוי: "החלטה מבישה"

השר בן גביר במכתב לגלנט: הורה לרמטכ"ל לבטל את ההערה הפיקודית לתא"ל ברק חירם. בן גביר תקף את הרמטכ״ל במכתב: "מדובר בהחלטה מבישה. כאשר מפקדי צה"ל אינם מקבלים את הגיבוי להחלטות מבצעיות קריטיות הנדרשות בזמן אמת, המסר המועבר לאויבינו הוא מסר של חולשה, שעלול לעודדם לפגוע בלוחמינו"

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יוצא בשעה האחרונה במסר פומבי במכתב שממוען לשר הביטחון גלנט: "הורה לרמטכ"ל לבטל את ההערה הפיקודית לתא"ל ברק חירם. בן גביר תקף את הרמטכ״ל במכתב: "מדובר בהחלטה מבישה. כאשר מפקדי צה"ל אינם מקבלים את הגיבוי להחלטות מבצעיות קריטיות הנדרשות בזמן אמת, המסר המועבר לאויבינו הוא מסר של חולשה, שעלול לעודדם לפגוע בלוחמינו".

מוקדם יותר אמר בן גביר: ״תא״ל ברק חירם הוא גיבור ומפקד שצריך עוד כמוהו בצה״ל. ההחלטה של הרמטכ״ל לתת לו הערה פיקודית בזמן שחירם מסכן את חייו יחד עם חייליו בעזה היא החלטה מקוממת. הגיע הזמן שגם הפיקוד הצבאי שלנו לא שלא יבהל ולא ירתע מלחץ בינלאומי".

גם יו"ר ישראל ביתינו, ח"כ ליברמן מותח ביקורת על הרמטכ״ל בעקבות ההערה הפיקודית לתא"ל ברק חירם: "מכיר את האיש, מדובר בקצין יוצא מן הכלל, קצין מצוין, שלוקח יוזמה ולוקח אחריות. זה זמן מלחמה, ההערה הפיקודית דווקא עליו, זו טעות קשה ומסר לא נכון למפקדים בשטח⁩", אמר בפתח ישיבת הסיעה.

כזכור, הבוקר דווח כי  הרמטכ״ל הלוי הנחה לרשום הערה פיקודית לחובתו של תא״ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, בעקבות אירוע שקרה במהלך הלחימה בתמרון ברצועה, לפני כחודשיים – אז אישר ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, מבלי לקבל את האישור הנדרש לכך ממפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן.



0 תגובות